söndag 4 januari 2009

Nu har jag äntligen en stund över till att fixa lite med bloggen :-) Rensa bort det gamla och in med det nya. Älskar känslan av att städa ut julen (även om jag tycker denna högtid är underbar) och låta det vita och krispiga få träda fram i väntan på våren...

Visst är det härligt med minusgrader när solen skiner och allt bara gnistrar! L lärde sig hur man gör snöänglar idag, tyvärr lite lite snö men på verandan på baksidan fanns det tillräckligt till små söta änglar...

Lagom till minstingens ett-årsdag åkte julen ut, förutom alla stjärnor som kan få hänga kvar ett tag till...

Granen hade knappt börjat barra och det kändes lite trist om den bara skulle ligga och skräpa så istället satte jag ned den i en av de STORA zinktunnorna i trädgården. Det blev riktigt fint :-)
Hoppas ni alla haft en underbar jul och nyårshelg.

2009 känns som ett bra år med mycket nytt. Jag ska börja studera till Lärare på distans vilket känns väldigt mäktigt och pirrigt (varit mamma ledig i nästan 3år) men samtidigt KUL.

Ta hand om er så hörs vi snart igen!

Kram V

2 kommentarer:

Lila sa...

Oh, vad kallt dar hemma. Men langtar lite till att fa burra upp sig i soffan med brasan som sprakar. Har likadan termometer som du (kopt hos Asa i Nynas), den ar sot.

Smart ide med granen. Sjalva har vi alla julsaker att brottas med nar vi kommer hem. Fors maste jag koncentrera mig pa tentan jag har pa fredag....sen kanske om man inte ska sova ikapp jet lagen:)

Kram ''Lila''

Hannashome sa...

Fin blogg =)
Lycka till med studierna.
/Himla