lördag 15 november 2008

Gamla fönster...

Jag är helt svag för gamla fönster, min dröm är att bygga ett växthus av enbart vackra gamla fönster, men K tycker inte det är lika högt upp på prioriteringslistan som jag ;-)
Blev så glad när jag hälsade på min släkt uppe i Mora för ett par månader sedan. Mannen i huset hade nyss bytt ut ALLA fönster på det gamla huset på gården och de stod fint uppradade uppe på logen. Lyckades få med mig två fönster hem och de andra står kvar i tryggt förvar och inväntar växthusbygge hihihi ;-)
Mora är verkligen en favorit "loppis/antik" stad, de har även flera bra inredningsbutiker. En klar favoritbutik är Slott&Koja roligt att Sylvia som äger butiken även har en blogg :-)
Har lyckats övertala K att det kommer bli sååå fint med ett av de gamla fönstren ovanför soffan med en ljusslinga på... Hittade även en bra plats till det andra fönstret som ni ser här, blev inspirerad av min granne med den fina bloggen Lilas Blogg Värld...

Lille M var naturligtvis framme å kikade på vad mamma pysslade med...

Ha en fortsatt mysig helg!

Kram / V

4 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad vackert! Och vilken sötnos som sitter och beundrar mammas verk! ;-) kram

Lila sa...

Så roligt att få inspirera någon :). Superfint, coolt när det var en så stark slinga. Även jag är helt GALEN i gamla fönster. Har ett gäng på vår vind, som visserligen är "nygjorda" av svärfar men i gammal stil, så någon gång så blir det en inglasad veranda. Har redan mätt, kollat och "satt" upp dem och tagit kort för att se hur fint det skulle se ut:).

kramis L

jenny sa...

ja tänk ett växthus av gamla fönster, så himla fint. har funderat på det många gånger. få se vad framtiden bär med sig...

Villa Hemma sa...

Ja, det är ngt visst med gamla fönster. Jag byggde ett litet skåp av ett. Vilken lycka att ha fönster som står o väntar på dig!

kram