torsdag 20 november 2008

*Skatt* Kista...

Tänkte ge er en närmare titt på ett av mina loppisfynd från i somras...

Kistan kanske inte direkt är någon skattkista MEN helt klart en skatt för MIG hihihi

Det gör inte ett dugg att den är lite sliten, tycker bara den blir mer spännande på något sätt...

Den var vitmålad innuti av den otroligt söta dalatanten som jag köpte den av, så otroligt vänlig själ som bara utstrålade värme.
Hon och hennes man hade en liten loppis i ett av gårdshusen i ett gammalt område i Mora...

Kistan fungerar perfekt som förvaring och senare på kvällen blev det visst en "hoppkista" hehehe BUSIGA killar här hemma...

PUSS PÅ ER! ;-)

6 kommentarer:

Lila sa...

Det är så charmigt med gamla kistor!! Upptäckte att du och jag har samma lampor i vardgsrummet:):). Snart (ikväll) kommer julstjärnorna upp. Eftersom vi åker till USA en vecka innan jul så har jag bestämt för mig själv att jag får sätta upp mina julsaker en vecka innan....annars har jag tidigare varit väldigt traditionsbunden. Men VARFÖR egentligen?! Kramis grannen

jenny sa...

jättefin kista! underbart att kunna göra fynd som även dom små kan busa på :)

hälsningar jenny

Beas sa...

Du har så underbart fint. Jag älskar barnrummet och känner igen fina små detaljer som jag antingen själv har hemma eller ÖNSKAR att jag hade hemma! :-)

Linda sa...

Hej i det vita!

Vilken bra och härlig kista du fyndat! Praktisk för förvaring och charmig. Å så härliga bilder du har på grabbarna, sååå söta!!
I dag har jag själv möblerat om, bara lite lite...i vardagsrummet. Men än så finns inge utlägg om det, bara sommarens möblering:)hihi
kram kram!!

Hem och Lycka sa...

Underbar kista och vilket sött kort på syskonkärlek!

Kul att du skall hit till Göteborg! Missa inte Haga hem på Haga Nygata, Balders hage på Södra hamngatan, Grönbergs interiör på Kungsgatan, Casa Linné vid Kungstorget, Grandmas på Vallgatan och Phillies design på Linnégatan. Och har du möjlighet att ta dig en bit utanför stan bör du också se Nyblom & Kollén på Stora Holm samt Bagaren och Kocken på ÄNgsvaktaregatan. Ha en härlig shopping! kram

Hem och Lycka sa...

P.S. Observera att outleten på Stora holm och butiken därute bara har öppet på torsdagar och lördagar. kram