tisdag 11 september 2007

Kamin = Hög Mysfaktor!

Åhh vad jag längtar till vecka.44 då kommer vi nämligen få kamin installerad i nya huset, kommer bli helt underbart! När man tittar ut genom fönstret och allt man ser är grått och regn så är det lätt att drömma sig bort till vårt blivande vardagsrum.... Vi har valt den här kaminen från Contura med täljsten, sen ska vi ha täljstens plattor nedfrästa i parketten.

Två "Gazell"fåtöljer från Conform kommer vi sitta och mysa i, de är verkligen sköna och snygga så klart! Vi kommer att ha grått fårskinn som klädsel.... (Bild från http://www.mobelkop.se/)
Sen måste man självklart ha mysiga plädar och kuddar, hittade de här fina hos http://www.nogautvalt.se/

Nu återstår det bara att hitta något fint att förvara veden i, några idéer??
Vi trotsade vädret idag och åkte ut till Tyresö Slott, där ligger en underbar trädgårdshandel http://www.tyresohandelstradgard.se/. Köpte vackra höstväxter att ha i mina nya zinkkrukor, så nu är det riktigt fint på balkongen...

Hoppas ni får en mysig kväll i höstmörkret!

6 kommentarer:

Vi sa...

Åååå fanns det pläd också i grått... nu blev jag alldeles till mig!! En sån vill jag ha i min fåtölj!! KRAM

Lotta sa...

Så mysigt med kamin! Mina föräldrar har precis satt in en, själv får jag nöja mig med en låtsaskamin, som i alla fall ger värme!

Så fina växter du inhandlat!
kramis i höstkvällen!

Lotta

På min gatan i stan sa...

Det är ju väldigt mysigt med kamin...vi har ju, numera, en uppenpis. Det är nästan så man längtar till hösten oh vintern. När man på allvar kan börja elda! :-)

Kram!

Lallis sa...

Oj vad massa fina bilder du visar:)
Ja, kamin är härligt. Vi har en täljstenskamin i vårat matrum och den värmer upp hela huset på 120kvm. Sååå mysigt.
Kul att komma in här och häsla på. Komemr snart igen.
Kram Lallis

Skatan sa...

Oj, vad härligt med en kamin. Ja, det kan jag bara drömma om...vet inte hur man skulle trycka in en sådan i ett radhus. Men, man vet aldrig : )

Ha en fin dag och på återssende hoppas jag!

Beas sa...

Ja, det kommer verkligen ge hög mysfaktor.


Vi har kikat in en "Minette" från Keddy. Tänk vad underbart när man kan tända en liten brasa och höra veden smälla bakom luckorna. Underbart!