söndag 16 september 2007

Sovrumsplaner....

Nu är det sovrumsplanering i tankarna....
Rummet är cirka 15kvm stort, så äntligen får vi plats med en dubbel sängstomme plus två nattduksbord, vilken lyx!

Så här ser rummet ut idag, fullt med byggmaterial men snart så är det klart! Fondtapet "Eco Bloom" nr.4344 http://www.eco.se/

Sängstomme "Hemnes" från http://www.ikea.se/

Med tillhörande nattduksbord...
Fin byrå även den från serien "Hemnes", http://www.ikea.se/ I den kommer det att förvaras linne och frotté.

Naturligtvis måste vi även ha matchande spegel....

Två underbara vita kuddfodral och en brun pläd fyndade jag för halva priset på en lokal inredningsbutik. De är virkade och kommer från Färg&Form. Foto: http://www.russinet.se/

Man kan verkligen hitta många vackra inredningsdetaljer om man kikar runt på de olika inredningsbutikerna på webben, här har ni några av mina favoriter....
Sängkläder och en vacker gardin, båda från www.laredoute.se
Söta glasaskar och smyckeshängare från www.lisbethdahl.dk båda finns att köpa hos www.systerlycklig.se

Underbar fönsterlampa från www.isabellasmith.dk

Ljuslykta från www.meandmyhome.se och en söt kammarljusstake från www.alvashus.se

Och som avslutning två underbara hjärtan som ska få pryda varsin sida av sänggaveln.
Finns att köpa hos http://www.systerlycklig.se/

6 kommentarer:

Michaela sa...

Jag tror att erat sovrum kommer att bli jätte fint! "Hemnes" är en jätte fin serie. jag har byrån och de andra sängbord/avlastningsbordet. Jag måste bara lägga in en kommentar på Leos blivande barnrum det kommer nog också bli så fint! Jag har en kille på precis två år och om vi flyttar till jul så får jag inreda hans barnrum också, det är kul med lite ideér. Ha en bra dag. /Michaela.

Skatan sa...

Åh wow! Det kommer att bli så jädra snyggt det där...lugnt och fridfullt! Lycka till!

Kram (och tack för besöket!!)

disel sa...

ååhh... ert sovrum kommer att bli så fint! precis de möblerna vill jag oxå ha ;-)

Camilla sa...

Åh, det ser ut som att du inreder mitt drömsovrum. Vi har sängborden från Hemnes och byrån står på inköpslistan, tyvärr kan vi inte ha sängen då huvudgaveln är för hög (snedtak) så jag letar vidare. Nu måste jag vidare till LaRedoute (tack för tipset) fick en kupong om 25% på hela köpet

Hem och Lycka sa...

Det där kommer bli så otroligt snyggt!

Anonym sa...

Tack för dina inspirerande bilder, sovrummet här har tagit en sommarpaus i renoveringen, men nu börjar det bli dags att sätta i gång igen och dina fina bilder gjorde att jag har något att se fram emot!